Planificació i gestió de projectes i campanyes
A partir del context general i dels reptes de la nostra organització, aquest taller té com a objectiu sensibilitzar sobre la cultura de la planificació i el treball per projectes i/o campanyes. Sovint hi treballem per projectes però formalment no identifiquem o preveiem els elements que permetran obtenir uns bons resultats i la incidència necessària. És per això que amb aquesta activitat es pretén orientar de forma pràctica els elements més importants per planificar projectes i campanyes, com són l'anàlisi de context o diagnosi, la definició d'objectius, la identificació d'accions i activitats, la quantificació de recursos necessaris i la conformació d'equips, la previsió dels resultats esperats, els mecanismes per fer seguiment i avaluació del projecte.
Sessió 1. Conceptes clau de la planificació de projectes
1. Treball per projectes
- Què s'entén per "projecte"
- Cicle vital dels projectes
- Continguts bàsics en la formulació de projectes
- Projectes reeixits: factors a tenir presents
2. De la idea al projecte
- Anàlisi de la realitat i detecció de necessitats: parts interessades
- Anàlisi de la realitat i detecció de necessitats: problemes, objectius i estratègies
3. Identificació i definició de la població beneficiària
- Concepte, tipus i criteris de selecció de la població beneficiària
- Participació social
Sessió 2. De la planificació a l'acció: l'eina del Marc Lògic
1. Estructurar els objectius i els resultats que esperem assolir
- Hipòtesis prèvies
- Què és un objectiu i com formular-lo
- Què és un resultat i com formular-lo
- Què és una font de verificació
2. Construir indicadors
- Què és un indicador
- Com construir adequadament indicadors
3. Definició d'activitats i recursos
4. Coherència i operativització
- Cronograma
- Pressupost