Què és

Benvingudes i benvinguts a l’espai de reflexió i empoderament col·lectiu impulsat per Barcelona En Comú: La Comuna, Escola del Comú. Aquest espai vol esdevenir un lloc de trobada accessible i obert a tothom pel diàleg, l’experiència i el desenvolupament de pensament crític, que contribueixi en el projecte de transformació social en el que hi participen els Comuns, i la ciutadania que s’organitza per garantir els drets humans i socials, i defensar els béns comuns.

Barcelona En Comú va sorgir per guanyar la ciutat i recuperar-la, i amb l’aposta clara per l’exercici del dret a decidir de la ciutadania sobre tots els temes que li afecten. La sobirania col·lectiva i la capacitat de direcció pública sobre els béns comuns i els elements estructurals i estratègics de la ciutat són imprescindibles en aquest procés de transformació que volem impulsar.

L’Escola ha de permetre reflexionar i debatre amb la ciutadania sobre els nostres compromisos i sobre el model de ciutat, en tant reflex del tipus de societat que som i volem esdevenir. A l’hora, com actors d’aquest procés transformador, també ens correspon l’acció i la mobilització, i d’aquí que aquest espai ha de facilitar eines i instruments a aquells activistes que volen tenir un paper protagonista en aquest camí que hem iniciat amb clara vocació municipalista, i en cooperació amb altres candidatures ciutadanistes catalanes, estatals i internacionals que també volen ser generadores de canvi.

La Comuna, Escola del Comú està en procés de construcció i anirà ampliant els seus continguts i propostes. En aquests moments obrim aquest espai amb activitats adreçades principalment als activistes de la nostra organització, però amb la voluntat d’anar ampliant l’horitzó i fer partíceps a totes aquelles persones que creuen en la radicalitat democràtica i que volen participar en la producció de polítiques pel bé comú.