El cicle de debats Dret i defensa del Comú vol reflexionar i conversar amb veus expertes i activistes reconegudes d’arreu del món sobre el Comú i el paper dels Comuns en els processos de transformació política i econòmica.

‘Fer front a les polítiques de la confusió i la por: la justícia social com a repte global’ és el segon dels debats que abordem amb dues dones que representen el paradigma de la resistència i la lluita contra les desigualtats: Naomi Klein i Ada Colau. La imposició per part de poders antidemocràtics de polítiques globals que desafien les nostres vides, la nostra seguretat i la supervivència del nostre planeta, serà el punt de partida d’aquest debat. És en aquest repte on les ciutats tenen l’obligació de plantejar-se estratègies per a fer front a aquestes polítiques que posen en perill els drets dels ciutadans, i han de contribuir a restaurar i preservar la justícia social, a l’hora que es desactiven els mecanismes de la confusió i la por. Aprofitant la publicació del nou llibre de Naomi Klein, ‘No n’hi ha prou amb dir No’ (Paidós/Empúries), parlarem amb aquestes dues dones sobre estratègies globals del xoc i accions locals de resistència.

Naomi Klein és periodista, columnista i autora dels llibres ‘No Logo. El poder de les marques’, ‘La doctrina del shock. L’auge del capitalisme del desastre’ i ‘Això ho canvia tot. Capitalisme contra el Clima’, publicats a Paidós en castellà i a Empúries en català. Els seus llibres han estat traduïts a més de 30 idiomes. El documental ‘Això ho canvia tot’, inspirat en el llibre i narrat per Naomi, va ser estrenat al Festival Internacional de Cinema de Toronto el 2015. El seu llibre més recent ‘No n’hi ha prou amb dir No. Contra les noves polítiques del xoc i a favor del món que necessitem’, es publica al novembre de 2017. Ada Colau és alcaldessa de Barcelona des del 2015 i una de les fundadores de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) en 2009.

L’acte és públic i obert amb aforament limitat a 700 persones. També serà retransmès en directe en paral·lel a Facebook Live i el canal de Youtube de La Comuna, Escola del Comú. Es disposarà de servei de traducció simultània i traducció al llenguatge dels signes.

A través del canal de Twitter de l’Escola @EscolaDelComu es podran formular preguntes o comentaris que seran transmesos i contestats en temps real pels convidats al debat.

Disposarem de servei de ludoteca per a nenes i nens.